CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, October 2, 2012

cEpaTlaH sEmBuh wAhaI aNaK..


Fayad dh masuk 6 hari kene cirit-birit.
Pening gak kepala aku fikirkan.
Ye la dlm brape minggu nie dia
slalu sakit. 3mmgu sudah demam
selsema tak kebah2, pastu mggu 
brikutnye muntah2, pastu aku lak 
yg jatuh sakit mase mggu tu fayad
sihat, kene lak mggu lepas dia cirit
lak. UWAAAAAAA................
Aku nie tiap mggu msti ada EL 
atau MC.Keje pun byk la yg
trtangguh.Nk bt camner aku pun
tak minta sumer nie brlaku.

Smlm dh makin kurang tapi bile
kt taska ciritnye kerap.Ari ahad
dh bawa g klinik dan Dr suh bg
air garam dgn kerap dan bg ubat
stiap kali lepas cirit.Masalahnye
taska sanggup ke nk bt camtu.
Smlm aku trpaksa EL utk jaga
dia & utk aku brehat gak. Ye la
kalu dh bgn tgh malam asyik tkr
pampes,sapu krim,bg ubat n 
bg minum air garam aku pun dh naik
 longlai bile g keje pepagi.
Sumernye aku lakukan sesorg ok. 

Skrg fayad
mmg dh x menyusu badan lg coz
susu aku dh kurang jadi mmg dia
brgantung sepenuhnye pada susu
formula.Mase memule try susu
enfalac ni ok jek dia takde lak
cirit ke hape tapi dh msk 2 bln 
minum lak cirit.Bile dia cirit
mmg aku x bg dh susu cuma bg
air glukos + air garam tapi
masih cirit.Pelik gak.....
Apa lg la aku nk bt bg dia
sembuh.Luka kt punggung
dia yg aku x larat nk tgk.
Bile poo2 jek dia dh nangis
sb tau kene cuci ngan air pedih,
kene sapu krim, kene mkn ubat.
Fayad, mama pun x sanggup
tgk fayad cmtu. Sebab tu mama
paksa gak fayad mkn ubat supaya
cepat sembuh.Sedih mama tgk 
fayad....moga arini fayad tak
poo poo kerap lg ye nak.
Mama sayang fayad sgt2...
 

0 comments: