CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, December 17, 2011

kEhiDupAn bArU...


Alhamdulillah dh 18 hari berlalu. Aku kini momi
kepada 2 org cahaya mata. Aktiviti yg sgt sibuk
dr awal pg hingga ke mlm.Ramai jugak kwn2
tanya mane gmbr baby? Sori la syg bkn x nk 
upload tp x sempat nk upload. Mase brpantang
ni waktu siang mmg ada kakak sepupu hubby
yg dtg umah tlg jaga aku,yaya n baby tp bile
malam menjelma tinggallah kami 3 beranak.
Sedih tu x payah ckp la mmg sedih. Nk
harap pd keluarga aku jauh, jd aku brserah
semuanya pada Yang Maha Esa. Aku 
hanya mampu berdoa sepanjang mlm
agar tak ada ape2 yg brlaku. Nasib la
badan dlm pantang dh kene tempuh
 sumer nie.Itulah rutin harian aku skrg nie.

Menyusukan baby?
Itu adalah perkara wajib!
Walaupun byk halangan aku tetap dgn
pendirian aku. Mase mula2 lepas brsalin
susu yg ada mmg sgt terhad. Jadi aku
usahakn mkn mknn brkhasiat.
Aku peduli apa org ckp
nt anak kuning la, anak x cukup susu.
Allah Maha Mengetahui....
Alhamdulillah anak aku tak kene
jaundis tu dan aku lak terus menerus
dgn usaha aku bg anak menyusu badan.
Aku mendapat sokongan yg kuat dari
kakak sepupu suamiku yg tak putus
asa memasak mknn brkhasiat utk aku.
Terima kasih utk kak liza!
Stiap kali aku menyuap mknn ke mulut
niat aku hanya utk berikn mknn terbaik
utk anakku. Ada jugak aku bg susu
yg telah aku perah pada yaya.hehehe...
dia minum sikit lepas tu ckp "ni susu
adik" nk mengalir air mata aku dgr
yaya sebut mcm tu.
 Maafkan mama syg!

Yaya lak selalu kene marah dgn aku.
Entah nape aku emosi sgt. stiap mlm
mesti yaya menangis kene marah.
Ye la aku tgh sibuk tidokn  si adik,
yg yaya sama sibuk nk bermain.
Yaya, kesian la kt mama nak.
Mama masih dlm pantang syg.
Kalau mama dh kuat tu x pe la.
Hanya pada Allah aku memohon
untuk diberi ketenangan hati dan
kesihatan yg baik utk aku terus
kuat menempuh alam berpantang ni.

Sahabat2ku doa dan sokongan kalian aku
pohon agar aku dapat menjalani kehidupan ini
dengan tenang dan sebaik mungkin.






0 comments: