CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, December 27, 2011

aHli bAru dLm FaMilY...


Hari nie dh ari ke 28 aku berpantang.
Okeyy kali nie aku nk crite psl pengalaman
bersalin aritu. Alhamdulillah sumernye
brjalan lancar, segala urusan di permudahkan
Allah. Kalau ikutkan pg 30 nov tu aku mmg
nk ke pjbt tp aku bgn lewat sebab mlm tu
aku cirit-birit smpi ke subuh. Jam 10 pg
mase aku tgh brsiap nk mandikn yaya ada 
air keluar laju. Mule2 aku panik gak tp
aku dpt rasa nie tanda utk aku brsalin jd
aku call maklum pd en suami kt KL
 pastu cal mak mertua aku
minta hantar ke hospital.


nie la hospital ar-ridzuan yg aku
chek-up tiap bln tu. Jam 12 t.hari smpi
kt hospital srentak smpi dgn suamiku.
Laju giler suamiku drive dr kl nk kejarkan
aku. Bile Dr cek dh buka 3 cm so mmg
kene warded ar. 

Tgk la yaya bkn main suke lg. Dia siap
ckp kt perut aku "adik kuar cepat ye, kak yaya
nk main dgn adik".hehehe....yaya..yaya...
Aku lak tgh sibuk tepon pjbt bgtau aku warded,
call mak n adik-bradik aku. Mase nie Dr dh bgtau
kul 4ptg nt br msk labor room.So aku mkn
la apa yg patut, rehat2 tgk tv smpi laki
aku tya ni nk brsalin ke ape ni.hehe...
Mslhnya mmg aku x sakit abis nk bt camner.
Tepat kul 4 aku pun di sorong ke dlm
labor room.Dh msk labor room br 
tringat lom mintak maap ngan laki.huhuhu...
tragis sungguh! Kt labor room Dr cek
dh buka 7cm, Dr siap ckp "kalau
mcm nie awak blh la slalu brsalin sb
senang buka!". Sabar je la aku,
aku x ckp apa2 sb mmg dh stat sakit ms
nie jd aku brzikir jek. Lps msk air,
lg brtambah sakitnya! Dr ckp dlm kul 6 blh
 brsalin nie.Aku tgk Dr nie confident semcm
jek dgn time2 yg dia bg. Tp mmg btl
kul 5.50 ptg aku di beri gas etonoks.
Mule2 mcm nk lemas gak tp suami
tlg pegang n ajar mcm maner nk brnafas
dgn btl. Aku dh x pikir ape coz dh sakit
tahap gaban. Kali nie bkn zikir jek sumer
ayat yg aku hafal abis aku baca. 
Alhamdulillah dgn 3 kali teran kul 6.30
 keluarlah waris suamiku dgn berat 3.4kg.huhuhu...
30 aribln same ngan kak yaya, berat pun same 
ngan kak yaya. Takde kurang, takde lebih.

Perkataan prtama yg aku sebut "Alhamdulillah!" 
sebanyak yg mungkin sambil air mata mengalir 
melihat anugerah Allah yg tidak trnilai ini.
Sumernya brjalan dgn sgt lancar dan teratur!
Syukur kpd Yang Maha Esa!

Inilah hadiah utk suamiku!
Qalif Fayyadh Bin Mohd Izzuan
Moga menjadi anak yg soleh dan
kebanggan keluarga. Kak yaya 
tak putus2 mencium adik
kesayangan yg dia tunggu selama nie.
Qalif- mama yg pilih
Fayyadh- kak yaya yg pilih mgkin
sb ada nama dia kt dlm tu! hehe...

0 comments: