CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, April 8, 2011

sHoppInG bRg PaPa..


Ari Isnin petang pas blk keje Mr B ajak aku teman
dia g tesco bli brg mknn utk dia bw ke Tibet.
Aku nk kongsi dgn kwn2 maner tau nt korg nk
g mendaki gunung ke blh la bt panduan mknn
apa yg sesuai tuk energy. Sbnrnya diorg ada upah
sherpa & porter utk angkat beg n yg akan sediakn
mknn. Tp mknn ni prlu jugak di bawa utk kes2
yg tak di duga. Mcm kekacang tu diorg mkn ms
mendaki.Itu sumber yg laki den bgtau la, den
cuma sampaikan utk kongsi srba sedikit dgn korg.

Nie la antara kekacang,coklat,prun & kismis

Aku tya gak Mr B naper dia bw mknn2 mcm ni.
Dia jwb larat ke 3 bln nk mkn mskn org india,
skurg2nye kalau bw mknn ni suh porter msk
brselera gak nk mkn.Emmmm.....btul gak!

Yg x tahan tu kicap ngan rendang tok pun nk bw.
Aku siap perli nk raye skali ke kt saner?????

Ari selasa lak, aku amik cuti ikut Mr B g jln tar coz dia
nk tkr duit kt money changer dr RM ke USD & Rupee.
Sempat lg dia bli brg kt kedai pak arab ni. Kt kedai ni
Mr B bli kurma, almond dan pelbagai jenis kekacang.

Miz yaya pun same sibuk, nk jugak air kotak.

Beg yg telah siap di isi brg2. Mknn n brg keperluan
harian Mr B pack kt dlm beg biru.Coz beg biru tu akan
di bawa oleh porter.Yg beg kelabu tu pulak Mr B letak
bj panas,kasut tuk tracking n kekacang.Beg tu Mr B yg akan
bawa ms mendaki. Mr B ckp cth kalau tgh mendaki cuaca
brtukar ke senang dia blh amik sndiri bj panas tak yah nk
mencarik2 n x susahkn porter nk turunkn beg. Good idea...
Ini je la yg dpt aku kongsikn dgn korg.


0 comments: