CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, February 19, 2011

ReSepi Yg aKaNku BuAt

Masakan Minang

Resepi Sambal Hijau

Bahan : 
100 gram cabai hijau dibuang bijinya, lalu diiris 
2 buah tomat yang masih hijau dipotong-potong 
5 siung bawang merah, 
air dari 2 buah jeruk nipis 
½ sendok teh garam
Cara membuat: 
Cabai direbus setengah matang, 
digiling kasar, 
tambahkan air jeruk dan garam. 
Bawang merah ditumis 
tambahkan tomat dan cabai, 
Sajikan
Sbnrnya Mr B suke sambal nie jd dh slalu sgt beli n mkn kt kedai minang kg baru tu, dia suh aku bt lak.....Dh lame gak dia suh aku bt tp x sempat nk carik resepinye.ni dh ada nt aku try2 la buat utk dia. Sebenarnya aku tak pandai masak pun tp disebabkan suami nk mkn aku belajar la masak. Suamiku lak tak suke mkn kt luar. Dia kerap o.station jd slalu mkn kedai, jd biler blk umah tu dia nk mkn mskn aku.

0 comments: