CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, January 16, 2011

eMo sGt.....

Aku pun x tau naper aku emosi sgt arini.
Tinggal brape jam je umur aku dh nk brganjak ke satu tangga lg.
Aku x blh tipu diri sndiri. Mmg ar org nmpk aku hepi je 
tp kt dlm hati hai....x tau nk ckp.
Maner taknyer mase amanat pgurusan br2 nie diorg bgtau 
sumer staf gred aku kene kuar dr HQ.
Sdgkn aku x sampai sethn je tkr kt HQ nie. 
Dh la mase tkr sini dl aku yg mita tkr.
 Dh tentu sumer kos aku yg tanggung sndiri. 
Tup..tup..x sampai sthn kt sini dgr crite mcm ni pulak.
 Apa kes?????
Hangin gak aku satu badan.
Rasa mcm nk brenti keje jek.

Ye la slamer aku kawin ni la br aku ngan suami dpt dok srumah.
2 thn lebih ktorg dok jauh2.
 Kos hidup x payah ckp ar. 
Sndiri mau ingat ar kalu dh 2 dapur.
kos minyak n tol suami brulang alik stiap mggu lg.
Blanje pun kene brkire2 tkt nt hjg bln x cukup duit.
Seksanyer x payah ckp ar. 
Dh la dok tmpt org, x de sdare mare.
Pandai2 aku je bawa diri. 
Nasib ar jiran sbelah umah aku dl tu baik hati. 
Dia bt aku dh mcm anak dia sndiri. 
Dr aku bujang sampai la aku dh beranak sorg, 
dia la org yg byk bantu aku.
 Kalu dia x de, x tau ar aku nk ckp. 
Sakit pening aku ngan anak mengadu kt dia jek. 
Suami jauh kt KL, nk tunggu suami balik bile lak sampainyer. 
Yg pastinyer biler dok brjauhan nie mental kene kuat. 
Trtekan woo.... 

Bygkan ar mengandung 9 bulan dok sorg2. 
Stiap kali nk tido mesti aku menangis kenangkan apa la
 jadik kt aku mlm nie. Ade ke org tau kalu aku pengsan ke,
jatuh ke tgh2 mlm nie.Alhamdulillah Allah Maha Berkusa. 
Pada Dia aku berserah diriku. 
Perjalanan hidup aku lancar semasa aku mengandung dengan
 lindungan Yang Maha Esa. Lepas brsalin ingatkan dpt tkr 
dok ngan suami tp sumer hrpan tu sia2 je. Aku masih menetap
 brsama ngan anak ku tanpa suami di sisi. Cabaran mmg byk la.
 Lebih2 lg nie first baby. Fhm2 je la baby kecik slalu demam.
 Injection bulanan lg. Aku mengusung la anak aku sorg2 ke klinik.
Air mata????
 X payah ckp la.sampai kering agaknya air mata nie 
bile kenangkn nasib diri. Kdg2 tu biler baby kene a.ment 
waktu keje pun satu hal gak. Mmg ar aku minta kuar kejap tp
 tgh2 carik parking kt dpn klinik ada lak org kt pjbt telefon
 ada pemohon nk jumper.Keje mmg x blh nk elak ar jd aku bawa
 la anak aku ke pjbt dl. Kwn2 kt pjbt la kene jage yaya skejap
 sementara aku brurusan. Hehe....tp kwn2 aku tu 
(Shaninawati, Norliza, Elizia & salmi) mmg trbaik ar.
 Kdg2 dia nangis gak sebab x biase dgn org lain.
 Ramai la pulak pkcik2 & atuk2 tukang mengagahnyer.
hehe....kenangan tu trlalu indah untuk insan2 
yg prnah hadir dalam hidup aku.
 Lepas tu kalu suami balik
 jumper kita ngan anak mmg ar sronok, yg x
 sronoknyer biler dia nk balik ke KL. Mase hantar
 suami kt kete bese ar adengan lambai-melambai nie.
 Di tambah lak dgn air mata.Bkn anak je nangis,
 mak budak pun nangis.hehe.....
Itu lah sedikit pengalamanyg dpt aku kogsi dgn kwn2.

 Banyak betul pahit manis yg aku lalui slamer nie.
Sebab tu biler dgr kene tkr lagi aku sedih.
 Biler dh hidup selesa mcm nie tak sanggup nk lalui sumer tu lg.
 Biler lah sumer nie akan berakhir????
Salahkah aku untuk hidup serumah brsama suami yg ku cintai dan anak trsayang????
Ya Allah aku brmohon kepadaMu, jangan lah pisahkn kami lg. 
Izinkan la kami merasai nikmat brkeluarga seperti org lain jugak.

0 comments: