CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 14, 2012

sToK sUsU fAyYaDh...


Lagi 3 minggu aku akan naik keje jadik byk perkara yg nak kene
setelkan. Komas2 umah n yg plg utama stok susu utk fayyadh.
Aku stat buat stok susu lepas abis pantang. Bkn x nk buat awal
tapi di sebabkan masalah x de tmpt nk simpan. Fridge aku
1 door so susu tu blh thn tuk 2 week je. Tapi bile pikir2
tak boleh jadik ni nt aku dh naik keje susah pulak.
Jadik akupun mulakan la proses pam-mengepam.
Alhamdulillah aku ada gadjet yg sgt bt aku puas ati.

 ni gmbr hasil kali prtama aku pam (3 Oz) lepas abis
 pantang tuk bt stok. mule2 cuak gak cukup ke tak ni.
huhu...tp lelame alhamdulillah hasil nye makin
 meningkat. Skrg skali pam blh dpt 5 ke 8 Oz.

Lepas dh pam aku simpan dlm botol2 yg cantek2 ni
dan letak di rak atas peti ais sblm dibekukan.
Untuk smentara aku mintak izin tumpang
stok kt umah mak mrtuaku di Gopeng.

Tapi bila stok dh makin byk sampai mrtua aku nk
simpan brg dia pun dh x muat rase malu lak.
Jadik aku decide bli je deep freezer utk ku jodohkan
dgn en Panasonic kt umah tu. Ye la diapun
dh lame membujang dkt 5 thn. Aku bli mase
bujang lg tu pun hasil duit bonus. Emmm...
apa lagi survey ar jenama2 yg mampuku
tampung dgn baki duit bonus lepas.
Nk kupinangkan cik pensonic mahal
lak hantaran yg diminta rm600. Bajet
kalu blh nk carik rm550 jek.huhu...
ye la lepas brsalin mmg byk guna duit.
jadik baki duit bonus aku tinggal tu ajek.
Carik punya carik jumpa la cik elba bli dkt je
ngan umah kt ipoh jaya.

 comel jek kan cik elba ni kupinang dgn hantaran
 yg ditawar-menawar dpt la rm535.
kulitpun putih melepak sesuai sgt la
 dgn en panasonicku.

 slmt pegantin baru....
mule2 malu-malu jek dok jauh2 pastu aku suh
hubby agkt bg rapat2 gitu.huhuhu....

 ni la stok yg di pindahkn dr gopeng ke ipoh.
ade 50 botol yg berisi 4 ke 5 Oz. mule2 igt nk ltk
3 Oz tp bile fikir fayyadh kuat menyusu nt tkt x ckp lak.
anak lelaki la katakan.

yaya lak sibuk nk. dia ckp tu aiskrim susu.hehe....
apa2 la yaya. Stakat arini stok aku dh ada 75 botol.
Misi aku nk simpan 100 botol sblm stat keje harap-
harap dapat la. Moga Allah limpahkn rezeki utk
Fayyadh lebih lagi ye nak.

0 comments: