CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, August 14, 2011

bAhaGiAkAh AkU???


Subuh tadi ntah nape aku brsiap awal nk ke tmpat keje.
Tapi bile tgk yaya tgh nyenyak tido x sampai hati lak
nk kejutkan dia. Aku buka pintu bilik dan termenung
kt beranda yg menghadap jalan raya. Waktu pepagi
camnie sumer org sibuk dgn tujuan n destinasi masing2.
Aku pulak melayan perasaan. Dr mlm td aku dh bgtau
pada Mr B yg aku rindu nk ziarah pusara arwah
abah kt melaka. Rindu yg dh lama brsawang
cuma x pernah di luahkan. Ntah biler akan
terurai rindu yg x brpenghujung nie.......

Aku cuba gagahkan
diri, yakinkan pd suami dan yaya bahawa aku
bahagia di ipoh. Aku cuba sedaya upaya
membahagiakn org di sekelilingku. Tapi
hakikatnya subuh nie aku akui dgn setulus hati
bahawa kebahagiaan aku bukan di sini....
Aku sama seperti yaya. Kebahagiaan kami
telah lama kami tinggalkan di KL.
 Hidupku umpama robot yang hanya
mengikut arahan tanpa ada perasaan.
 Itulah aku skrg nie.
Perbezaan antara aku dan yaya,
yaya meluahkan melalui tangisan stiap
pagi selama 2 bulan ke nurseri baru
tapi aku hanya memendam perasaan
dan brharap aku dapat lalui sumer
ujian ini dengan tenang.

Aku rindu untuk hidup serumah bersama
suami. Walaupun telah 2 bulan brlalu aku
 masih tidak dapat menerima hakikat nie.
Berjauhan dari suami, dari keluarga, dari
kampung halaman adalah sesuatu yg
amat memeritkan. Aku masih berharap
untuk berkhidmat semula di KL, itupun
sekiranya ada pintu rezeki yg di buka untukku.
Seterusnya melalui kehidupan seharian yang
amat membahagiakan di samping suami dan
anak-anak. Sekiranya rezeki itu bukan milikku,
aku redha meneruskan kehidupan ini, cuma
aku tak pasti adakah aku akan tetap meneruskan
kerjaya ini ataupun aku mengundur diri untuk
mencapai kebahagiaan yang ku cari......





0 comments: