CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, July 10, 2011

iPoH...


Lame giler aku x update blog ni. Emmm....sori la yek
kengkawan den ponat bangat mengomas umah.
1st kemas umah kt kl pastu smbg kemas kt ipoh.
Aduiiii...penatnyer!!!!! itulah keje kami laki bini.
Waktu2 mcm nie la yg aku rase bruntung sgt kalu ada maid. 

Aku dh start keje kt ipoh ni msk mggu kedua. Stakat 
ni sumenyer masih ok. Hrp sgt sumernye baik2 saja.
Aku kene kejutan budaya skit ar kt sini. Budaya
nurseri yg tak jaga baby wktu mlm. Ayoyo!!!!!
Ini sgt2 menyusahkn aku. Ssh gak kalu aku kene
o.station or keje smpi mlm.....sgt pelik ini budaya.
X pe yaya nt mama pujuk cikgu k minta tolak ansur
sikit. Yaya lak dh stat msk nurseri. Emm....bese
ar kalu msk nurseri baru mood dia ada lain mcm
sikit. Nasib la suamiku byk membantu. Aku
brsykur sangat2 sb dia blk awal dr tarikh yg 
dijangkakan. Kalau tak, aku pun x tau apa
la nasib aku n yaya.

Kami pun rasa semakin selesa dok umah kt ipoh.
Nie la 1st time aku dok umah yg suamiku beli
mase bujang dl. Strategik gak tmpt ni. Aku nk
g keje pun dekat, shopping pun dekat.
Umah nie kt tmn ampg dkt giler dgn rtm
perak. Bestnyer kalau suamiku blh tkr kt sini.
Tapi sygnye jwtn dia x de post kt sini.

Tak pe la yg  ptg kita kene enjoy dgn hidup ini.
Bak kata Kak Juju "kita kan ion lady" bkn
sumer wanita sekuat kita. Hanya wanita2
trpilih je yg layak menerima ujian Allah seperti
kami isteri2 yg hidup brdikari tanpa suami di sisi.
So kpd kwn2 yg semalbat dgnku, jgn sedih2
k ada ganjaran yg Allah janjikan utk kita.
Kpd suami2, hargailah isteri anda yg 
byk brkorban utk membantu suami
mencari rezeki yg halal.


0 comments: